8 načina igranja sa dosadnim reklamnim materijalom

Reklamni materijal i razne kataloge dobijamo svuda, u prodavnici, na ulici, ubacuju nam u sanduče. Iritiraju nas, vuku nam se po kući. Ono što deluje kao bespotrebno trošenje papira možete pretvoriti u igru sa vašim mališanom. Uostalom, sve što ima slike koje dete može da prepozna i da o njima diskutuje je odlišan materijal za igru. Za vas sam pripremila par ideja kako možete iskorisititi reklamni materijal u svrhu igranja koji je primenjiv na uzraste od dve godine pa do školskog uzrasta.

Igra memorije

Sledeći put kada odete u prodavnicu uzmite par istih kataloga i napravite od njih dobro poznatu i uvek zabavnu igru memorije. Potrebno vam je:

Iz kataloga isecite par istih slika za koje ste sigurni da će dete prepoznati. Ja sam izabrala ono što Andrej može da prepozna i što je video u našoj kući, takođe sam se trudila da slike ne budu previše sitne i komplikovane.

Prvo smo se upoznali sa onim što je na slikama a zatim smo se igrali 🙂 Ovako napravljenju igru možete iskoristiti i za  upoređivanje dve iste slike tako što ćete okrenuti sve sličice licem na gore i pustiti vašeg mališana da pronađe dve iste. Svaki put kada nađe dve iste slike imenujte ih i razgovarajte o njima.

Asocijacija

Ova igra je odlična za predškolski uzrast. Izaberite jednu stranu u katalogu i pitajte vaše dete na koji predmet mislite sa te strane. Neka postavlja pitanja koja su povezana sa oblikom, bojom ili funkcijom tog predmeta. Kada pogodi o kom predmetu se radi red je na detetu da zamisli a vi da pogađate.

Kolaž

Znamo svi da je kod pravljenja kolaža dozvoljeno korisititi bio koji papir sa raznim motivima koji vam dođe pod ruku, pa tako i promo materijal može biti iskorišćen u te svrhe. Isecite delove koji su zanimljivi i pustite vaše dete da se zanima sa lepkom i papirom praveći predivan šareni kolaž. Možete zadati neku temu npr. “voćni” kolaž gde će  biti aranžirano samo voće ili kolaž sa kozmetikom.

Igra pretvaranja

Andrej voli da se igra igre pretvaranja odlaska u prodavnicu tako da su reklamni katalozi idealno upotpunili celu igru. Pregledala sam sve kataloge koje imamo i izabrala predmete koje imamo kod kuće sa predmetima iz kataloga.

Kada je došlo vreme igranja ja sam birala šta će kupiti a onda je on odlazio u njegovu prodavnicu da to donese. Naravno donosio je i ono što mu nisam tražila kao npr. kupus i meso (ne znam zašto ali to se obavezno kupuje u njegovoj prodavnici  🙂 ) ali smo se u svakom slučaju odlično zabavili.

 Razvoj memorije i rečnika

Još jedna od igara koja je namenjena predškolskom uzrastu. Možete je igrati zajedno kao porodica ili samo deca kada dođu jedni kod drugih na druženje. Sedite u krug, stavite kataloge u sredinu i nominujte jednu osobu koja će započeti igru sa rečenicom: “Danas sam otišla/o  u prodavnicu i kupio (izaberite neki predmet)… jabuke.” Drugi igrač nastavlja sa rečenicom :” Danas sam otišla/o  u prodavnicu i kupio jabuke i (izaberite drugi predmet) i … sok.” Neka svaki igrač dodaje po jedan novi predmet ponavljajući pre toga one koje je zapamtio.

Učenje o svakodnevnim pojmovima

Deca predškolskog i školskog utrasta mogu mnogo novih pojmova i informacija da nauče iz prelistanja ovakvih reklamnih kataloga. Zadajte detetu da sortira predmete po određenim grupama (šta spada u kozmetiku, šta u prerađevine i td. ). Pričajte o voću koje nađete u koji npr. tip voća spada i td.

Matematika je svuda oko nas

Verovali ili ne čak i matematiku možete vežbati uz pomoć reklamnih kataloga. Dajte detetu 1000 dinara i recite mu da izabere predmete koje može kupitit za te pare, odličan način za vežbanje sabiranja. Pronađite cenu jednog predmeta i pitajte koliko je potrebno do celog broja. Dakle ako nešto košta 250 dinara koliko je potrebno do 300. i td.

Cepkanje

Sećam se Andreja kao bebe i perioda kada je obožavao da cepa sve moguće papire koji su mu došli po ruku pa zašto onda ne iskoristiti sve te reklame iz poštanskog sandučeta upravo za to. Cepanjem papira beba razvija finu i grubu motoriku (prsti, ruka, rame) koji su kasnije potrebni za učeje pisanja.

Verujem da ćete od sad da gledate drugačije na reklame koje izvučete iz sandučeta i da neće odmah završiti u kanti za đubre, bar kod nas ne završe odmah 🙂  Da li ste i vi čitajući ovaj tekst osmislili još neku igru, ako jeste podelite sa nama u komentaru 🙂

 

 

Komentari

comments